Deze week even een uitgebreide (foto)post, want ik heb veel moois gezien en mogen beleven!

Ik ben volop op atelier aan de slag.
Veel aan het experimenteren en ik aan het spelen met de grens tussen abstractie en realiteit,
hoever ga je hierin?
Ook met betrekking tot mijn onderwerpen begint het een en ander te veranderen.
En de temperaturen beginnen te stijgen, ongeveer 35 graden nu, dus voortaan de ochtend en avond shifts schilderen, want rond het eind van de middag is het daar echt te warm voor.






We hebben ook een prachtige wandeling gemaakt naar het zogenaamde Hidden Paradise en de Pego do Sino. Het Hidden Paradise is de inspiratie geweest voor mijn project afgelopen jaar en de titel van de solo expositie dit jaar in Galeria D. Dinis in Estremoz.
De Pego do Sino zal hoogstwaarschijnlijk ook terugkeren in mijn nieuwe schilderijen.
Hier een korte foto impressie van de prachtige wandeling.















Na al die jaren wederom een "Caspar David Friedrich" foto van mij (de eerste stamt uit 2010 ; met dank aan mijn collega Robert Monaghan).

Dit is een prachtige, mystiek plek. Tussen de rots waar ik op sta en de rotsen aan de overkant bevindt zich een diepe kloof. Aan de rechterhand kun je (in het echt) vanuit hier het kasteel van Evoramonte zien. Op deze speciale plek zijn vaak ook wilde dieren te zien. Op de terugweg van deze wandeling hoorden wij een wildzwijn, waarschijnlijk hebben we m wakker gemaakt...




Foto van mij en Rob, "the lightchasers".
Op de meest aparte uren van de dag (of nacht) vliegen wij met onze auto het licht achterna en gaan we s ochtends vroeg, s avonds laat of met volle maan foto's maken, kortom : my partner in crime :).









Mijn nieuwe doekjes zijn aangekomen!
Gemaakt in Portugal, met de hand, vanwege het speciale formaat!
Dit wordt een nieuwe wandinstallatie, geinspireerd op de landschappen hier.




Work in progress....



En al weer een werkje klaar!




Toen Mestre Xico hoorde van mijn speciale interesse voor de marmergroeves dit jaar, heeft hij voor mij een ontmoeting geregeld met een professor aan de universiteit van Evora. Hij heeft mij een speciale rondleiding gegeven door een van de diepste, nog werkende marmergroeves en daarna ook enkele verlaten marmergroeves. Wat een ervaring! En dat voor mij met hoogtevrees :)!

Ik heb dankzij hem prachtige foto's kunnen maken. Door op zo'n plek te kunnen zijn en de diepte te ervaren, maar ook alle rauwe, zware activiteiten van de werknemers daar, krijg je een hele andere kijk hierop, wat ook mijn werk zal veranderen. Ook heeft hij al mijn vragen kunnen beantwoorden. Het is erg uniek dat ik toestemming heb gekregen om met hem mee te kunnen gaan en foto's te kunnen maken. Wat een avontuur!































Een zeer indrukwekkende ervaring, die zeker een sterk effect zal hebben op mijn nieuwe schilderijen over deze marmergroeves.

Nadien hebben we ook nog een bezoek gebracht aan het Museu do Marmore in Vila Vicosa.




Na al deze prachtige ervaringen zit mijn hoofd vol inspiratie!
In het weekend ga ik mijn foto's selecteren en op het gemak uitzoeken, welke foto's ik om ga zetten in schilderijen en welke onderwerpen ik voor mijn azulejos zal gaan gebruiken.

De nieuwe wandinstallatie zal bestaan uit meer abstracte, klein formaat schilderijen, uit de vrije hand, naar aanleiding van mijn wandelingen.


Bedankt voor je bezoek!

Tot volgende week!

Lieve groeten uit Alentejo!

Populaire posts van deze blog