Uitnodiging voor inschrijving sponsoring van/participatie aan de uitgave “So os caminhos eram meus” door Ingrid Simons

Mijn werk is zeer sterk beïnvloed door werkperiodes in Portugal (bij Fundacao Obras, Alentejo, Portugal) waar ik in 2010 en 2011 werkte, en tevens ook in 2012 zal gaan werken.
In het voorjaar van 2010 heb ik mijn schilderijen en grafiek gepresenteerd in een soloshow in de Igreja de S
ão Vicente in Evora en in het najaar van 2012 zal mijn werk wederom te zien zijn in een soloshow in Palacio Dom Manuel in Evora. Deze keer toon ik enkel werk geïnspireerd op en/of gemaakt in Portugal, en naast schilderijen en grafiek, zullen ook mijn azulejos getoond worden (beschilderde keramische tegels, volgens de portugese techniek).

Om de grote invloed van dit land op mijn werk te tonen, wil ik dit graag vastleggen en bundelen in een nieuwe publicatie, als een document en eerbetoon aan dit mooie land.
Het eerste gedeelte van deze publicatie zal met veel fotomateriaal een beeldende impressie geven van de twee soloshows en mijn drie portugese werkperiodes, en tevens de door Portugal geïnspireerde schilderijen, grafiek en azulejos, allen ontstaan in of geïnspireerd door Portugal. Tevens wil ik graag wat achtergrond-informatie geven in het boek, bijvoorbeeld met betrekking tot de techniek van de azulejos.

In het tweede gedeelte van de publicatie zal een impressie komen van het brievenproject dat ik geïnitieerd heb tijdens een werkperiode in het Van Bommel van Dam Museum in Venlo. Ik nodigde daar, te midden van een expositie van mijn werk, zes vooraanstaande conservatoren en kunstenaars uit tot een gesprek. Komend najaar zal ik dit project voortzetten met zes nieuwe, portugese genodigden te midden van de soloshow in Evora, Portugal.
Deze brieven zullen de basis vormen voor het tweede gedeelte in dit boek, zowel beeldend als in citaten.

Het boek zal gepresenteerd worden zowel in het nederlands als in het portugees.
Ik hoop een publicatie te kunnen maken van 64 pagina’s in liggend, langwerpig formaat.
Ik streef naar het drukken van een oplage van minimaal 250 exemplaren, en indien financieel mogelijk zou ik graag deze oplage verhogen.

De publicatie zal samengesteld gaan worden na de soloshow in Evora en de derde werkperiode in het najaar van 2012. Hierdoor ontstaat een overzicht van de invloed van dit mooie land op mijn werk en mijn beroepspraktijk in de afgelopen drie jaar, hierdoor kunnen ook de meest recente foto’s en vers gemaakte werken tevens in de publicatie opgenomen worden.
Ik hoop ook dat hierdoor in bredere zin de grote invloed van reizen op het werk van een
kunstenaar en de invloed van een andere omgeving en cultuur naar voren zal komen.

De publicatie zal in het voorjaar van 2013 gepresenteerd worden, te midden van een expositie.

Ik ben voor het realiseren van deze publicatie op zoek naar sponsoren.



Als u interesse heeft om te participeren aan deze publicatie, kunt u dit op twee manieren doen :


U kunt de publicatie ondersteunen door een bijdrage van € 250,-
U krijgt dan als dank voor uw participatie :

- naamsvermelding in deze publicatie
- een exemplaar van de uitgave
- en een olieverfschilderij van 20 x 30 cm., dat u bij mij op atelier uit mag kiezen. Deze schilderijen zijn speciaal voor deze gelegenheid gemaakt (normaliter is de verkoopwaarde € 750).


U kunt een bijdrage geven van € 100,-
U krijgt dan als dank voor uw participatie :
- naamsvermelding in deze publicatie
- een exemplaar van de publicatie
- en een kleine zeefdruk in twee kleuren (oplage 25), in een speciaal bedrukte kartonnen map, die ik speciaal voor deze gelegenheid heb gemaakt (normaliter is de verkoopwaarde € 250).


U kunt mijn werk bekijken op www.ingridsimons.com, en/of mijn activiteiten volgen via Facebook, als u zoekt op Ingrid Simons.

De gemaakte schilderijen en meer informatie zijn te vinden op : ingridsimonsinportugal.blogspot.com
Als u geinteresseerd bent om te participeren, of u heeft nog vragen, kunt u via info@ingridsimons.com contact met me opnemen. ik zal u dan aanvullende informatie en/of een inschrijvingsformulier doen toekomen.



Populaire posts van deze blog