Publicatie “Só os caminhos eram meus” nu verkrijgbaar!

19 Oktober j.l. heb ik te midden van de solo expositie bij Huub Hannen Galerie in Maastricht, na 2 jaar voorbereiding, mijn publicatie “Só os caminhos eram meus” mogen presenteren. Deze publicatie is mijn eerbetoon aan Portugal, en vertelt over de enorme invloed die Alentejo en Portugal op mijn werk gehad hebben. Er zijn nieuwe kleuren in mijn schilderijen gekomen door deze invloed, maar ook mijn keramisch werk is onder invloed van Portugal ontstaan. Met de ondersteuning van de participanten aan het crowdfunding project, dat ik speciaal voor deze publicatie heb opgezet, heb ik deze publicatie kunnen realiseren (zie ingridsimonsinportugal.blogspot.nl).
De titel is afgeleid van een gedicht van Negreiros, en vertelt over de paden, die je gaat in het leven, en dat het hierom draait, niet het einddoel
(“Alleen de paden waren van mij”).
Het is een mooie publicatie geworden, waar ik erg trots op ben, met vele foto's van werk geïnspireerd door en ontstaan in Portugal.
Deze publicatie is mijn eerbetoon geworden aan Alentejo & Portugal, vanwege haar grote invloed op mijn werk.

In de publicatie zijn twee mooie inleidende teksten opgenomen van Drs. A. Schaeffers (Nederlandse Ambassade, Lisboa) en Jos Wilbrink (BKKC, die mij als eerste vroeg “of Portugal iets voor mij was?”). Achterin is een katern opgenomen met de 8 brieven, van 4 Nederlandse (Paul Hermans, Bert Loerakker, Anke Roder & Saskia Van de Wiel) en 4 Portugese (Margarida Branco, António Couvinha, Ludger van der Eerden & Carolien van der Laan) kunstkenners en collega's. De publicatie is vormgegeven door Mark van den Eijnden (Ontwerpbureau Storm), en is zowel in het Nederlands als in het Portugees geschreven. De publicatie is uitgebracht in de gelimiteerde en genummerde oplage van 100 exemplaren (waarvan maar 30 exemplaren voor de verkoop vanwege het crowdfunding project, waardoor deze publicatie gerealiseerd kon worden).

De publicatie bevat (als verassing!) tevens een kleine zeefdruk op Japans papier (genummerd), ter ere van het (bijna, juni 2014) 15-jarig bestaan van mijn beroepspraktijk.

De publicatie kost € 50,-- (incl. zeefdruk)
Als u interesse heeft, of een vraag, kunt mij benaderen via info@ingridsimons.com, ook zijn er nog enkele exemplaren verkrijgbaar bij Huub Hannen Galerie in Maastricht


Met vriendelijke groet, Ingrid Simons

www.ingridsimons.com
ingridsimonsinportugal.blogspot.nl

Populaire posts van deze blog