Na een prachtige, vermoeiende reis, van Zuid Nederland naar Zuid Portugal, ben ik veilig aangekomen. Onderweg heb ik een dagje langer doorgebracht in Poitiers, om daar de prachtige Rodin & Claudel expositie te bezoeken. Ook hun vaste collectie is prachtig.
Hieronder wat hightlights.
Ook ben ik die dag naar Saumur gereden om de "Cadre Noir" stoeterij te bezoeken.



















De tocht door de Pyreneen is altijd prachtig.








En dan ben ik er : Alentejo!
Ja tambem um pouco minha terra!




Alles is uitgepakt & het atelier is klaar voor de start!









De eerste dagen heb ik veel gewandeld, om te landen & tot rust te komen.
Daarna begint de inspiratie weer vanzelf te stromen.
Voor deze residency heb ik veel plannen!
Zowel voor nieuwe schilderijen, als ook voor nieuwe keramische objecten, maar ook een heel nieuw avontuur, daarover later meer.








Mijn prachtige uitzicht vanuit mijn thuis de komende maand : Casa Miradour.
Zo fijn om dag en nacht, wanneer de kunst er maar om vraagt, bezig te kunnen zijn met denken & schilderen over mijn eigen werk.




De eerste (potlood)tekening is een feit.
Geinspireerd op de temperamentvolle luchten hier van de eerste dagen.










Het prachtige Alentejaanse licht...
Bij dag...
en nacht...




Mijn metgezel, tijdens mijn dagen hier.






En ook op atelier is alles gestart :






Bedankt voor uw bezoek!

Hopelijk tot volgende week vrijdag!
Lieve groeten uit Alentejo!

Ingrid
www.ingridsimons.com

Populaire posts van deze blog