Mijn tweede keramiek atelier in appartement 6






Ik heb eerst de schetsen 1 :1 getekend op krantenvellen,
zodat ik deze nadien met rood aarde over kan brengen op de ongebakken keramiek, om deze lijntekening in te krassen.













Het ideeele aan dit tijdelijke atelier is dat ik koel kan werken, want het was erg warm, rond de 40 graden, en dag en nacht (zonder muggen).

Hierboven zie je dat ik dit jaar meer kleuren ben gaan gebruiken. Dit is 1 van de 2 vrij grote azulejos. Na het branden zullen de kleuren veranderen, over het algemeen worden de kleuren intenser en dieper.



Ff pauze :)


















Het was heerlijk om deze azulejos in een korte, zeer intensieve periode af te (moeten) hebben. Ieder zijn de ontwikkelingen snel gegaan en heb ik me snel kunnen ontwikkelen. Ook wordt ik me steeds bewuster van de technische mogelijkheden, maar ook de aandachtspunten van deze techniek, en toch vrij te kunnen schilderen.



De azulejos zijn klaar om naar de meesters in de keramiek te gaan om te branden. De rit in de auto daarnaartoe is altijd opletten, omdat de weg best wel wat flinke gaten heeft, die ik inmiddels blindelings ken, en ook omdat de nog ongebakken keramiek erg breekbaar is.

Flor heeft het ook erg warm...ps dit is mijn badkamer raampje.









Alle tegels zijn veilig aangekomen.

Nu worden ze gestookt.



Een prachtige volle maan, wederom!



Ook op atelier ben ik fijn bezig en goed aan het experimenten. Nu de keramiek klaar is, kan ik weer al mijn tijd aan mijn schilderijen besteden.
















In het buiten atelier ben ik een nieuw schilderij (100 x 140 cm.) aan het opzetten.
Na de hitte, uit de zon, maar nog voor de muggen :)!








Het schilderij is net af, in het laatste licht van de schemering.


We zijn begonnen met het inrichten en opbouwen van de expositie "Paraiso Escondido" in de Galeria Municipal D. Dinis in Estremoz





Ook zijn, voor het eerst ooit, twee schilderijen (100 x 140 cm. blauw & zwart) in de expositie opgenomen, die ik dit jaar, tijdens deze werkperiode, geschilderd heb. Beiden geinspireerd op de marmergroeves, hier in Estremoz.



De poster hangt!!


Met Ludger van Fundacao Obras & de twee dames van het museum, die ons met de opbouw geholpen hebben.




Trots!









We maken ook een salon wandje van kleine schilderijen, allemaal geschilderd in Portugal, met een gedicht van Margarida Branco, en een aantal statement m.b.t. mijn werk, in het Portugees & Engels.




Ook voor de keramiek hebben we een prachtige plek gevonden!
Er zal ook een heel speciaal keramisch object in het midden van de ruimte gepresenteerd gaan worden!

Weer terug naar het buiten atelier!



De keramiek is weet thuis!
Alles is goed gelukt!!
Altijd spannend!




Back to the studio!






Het uitzicht op het prachtige Evoramonte


Mijn atelier Branco



Dank voor je bezoek!

Wordt vervolgd!

Populaire posts van deze blog