De laatste post van dit jaar...

Ik wil nog even een paar foto's tonen, van alle activiteiten van de laatste week bij Fundacao OBRAS.
Daarna zal tot het voorjaar van 2017 deze blog weer even "in ruste" zijn.

Nogmaals dank voor alle bezoeken, interesse en lieve reacties!

In het voorjaar van 2017 mag ik terugkeren naar Fundacao OBRAS voor een werkperiode en om een solo expositie te maken in Galeria D. Dinis in Estremoz (Portugal).


Hieronder eerste foto's van mijn kleine installaties, die hopelijk op korte termijn ook in Nederland getoond gaan worden :



Mijn atelier Branco net voor vertrek (alleen de kwasten en penselen moesten op het laatste moment nog schoongemaakt worden :) ):


En er is 1 schilderij wat niet mee terug gaat naar Nederland.
Dit werk werd afgelopen weekend getoond bij het "open studios" weekend bij Fundacao OBRAS, van alle kunstenaars, en ter afsluiting van het seizoen. Zo was ik er toch een beetje bij!



De avond voor vertrek zijn we naar een prachtig gitaarconcert gegaan in Soussel in een echte stierengevecht arena (inclusief een prachtige zonsondergang en een prachtige volle maan!)
Hoe kan een geweldige werkperiode beter afgesloten worden, dan een laatste avond in deze prachtige sfeer op deze prachtige plek met alle lieve collegae?








Tijdens de terugweg nog mooie foto's kunnen maken van de volle maan & een korte film
(zie ook aan het einde van het bericht.
Voor het eerst sinds lange tijd reed ik niet zelf, maar reed ik mee met Ludger en Carolien).

Bij terugkomst bij de residency, naast mijn appartement, is te zien hoeveel licht de volle maan hier geeft.
Ik heb op deze laatste avond hier, nog lange tijd buiten gezeten, echt prachtig.



Ook nog een heel speciaal moment, want de kurkeiken werden "geoogst", en dat blijkt maar een keer in de 10 a 12 jaar te gebeuren. Vandaar ook de "6" van 2016.
Speciaal om dit te zien, vooral ook de kleur van de "naakte" bomen is heel apart om te zien ; deze wordt naderhand veel donkerder. 




De prachtige diep-blauwe luchten.

En een fotootje van de terugweg, in een prachtige bloemenweide in Poitiers (F) :



Ik ben in Portugal aan de terugweg begonnen na een fijn en warm afscheid met dank aan Ludger en Carolien & mijn collega's.
Ook kreeg ik dit prachtige portret van collega John Galan als geschenk.
Zij is heeft mij gezelschap gehouden met deze drie lange dagen van de terugreis, een prachtig geschenk.

En nog een aantal foto's van de resultaten van mijn werkperiode lente/zomer 2016 :












En mijn "volle maan" korte film :


Dank voor uw bezoek!

In het voorjaar van 2017 zullen er tijdens mijn werkperiode weer nieuwe posts volgen waar u alle ontwikkelingen tijdens deze werkperiode en solo expositie zult kunnen volgen.

Muito obrigada!
Grande abraco!
Ingrid

Populaire posts van deze blog