De laatste week van de residency ben ik met mijn fellow resident artist John in de straten van Estremoz gaan fotograferen en schilderen. Ik hoop deze "city scapes" verder uit te kunnen werken in Nederland en waarschijnlijk zijn er komend jaar bij mijn solo expositie in museum Galeria D. Dinis, tevens in Estremoz, enkele resultaten in olieverf te zien!




Galeria Elapedra in Estremoz is mijn portugese galerie en representeert mijn werk!
(naast de kapel van Santa Isabella, de pousada en schuin tegenover Galeria D. dinis, op het hoogste punt van Estremoz).
Ze heeft naast deze schilderijen, nu ook een speciale foto editie (oplage 3) geinspireerd op de Serra de Estrela in haar collectie.




Ik heb de afgelopen weken erg veel geexperimenteerd, ook m.b.t. de presentatie van mijn korte films. onder andere in de vorm van een performance, een enorm grote projectie en deze laatste week, met dank aan mijn collega Diane, ook op marmer en klein formaat.
Ik zal zeker mijn werk op deze wijze gaan presenteren. Hieronder een close-up.








De 4 grote ovale azulejos, geinspireerd op de wisseling van de seizoenen en de verdroging van het landschap zijn ook perfect gelukt!


Nu ik de gelegenheid had om in Portugal ook "eind' foto's te maken en ze te formeren in een kleine installatie, als water in een rivier, heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt, om goede foto's te maken van mijn werken in jet Portugese landschap. Deze komen zeker terug, o.a. op mijn site.
Geweldig om dit project op deze wijze, met mooie representatieve foto's van de gehele installatie, te kunnen afsluiten.
























En nog wat schilder details!






Bij mijn vrienden Antonio en Fatima een nieuw vriendinnetje gemaakt, net een maand oud, zo lief!








Ik wilde heeeeel graag met volle maan naar een marmergroeve gaan om daar foto's te maken, een korte film en wat schetsen. de laatste zaterdag voor vertrek ben ik met de geweldige gids Ludger en ook geweldige collega John naar de marmergroeve gegaan, met zaklampen, om daar bij volle maan te gaan werken. het was echt zo'n mooie ervaring! Als extraatje was er ook een zeer luidruchtig kikker/padden concert, en met de echo in de marmergroeves zeer indrukwekkend.
Dank jullie dat jullie dit avontuur mee aangegaan zijn!






Eenmaal thuisgekomen bij de fundacao heb ik de rest van de nacht schetsen gemaakt. eerst naar aanleiding van foto's, daarna direct op papier vanuit de indrukwekkend en inspirerende ervaring van een paar uur daarvoor.
Het was een korte nacht, maar zeer de moeite waard ; hier komt zeker in mijn olieverfschilderijen een vervolg op.
Het was een prachtige ervaring!








Bedankt voor uw bezoek!


Populaire posts van deze blog