Inmiddels ben ik weer veilig thuis in Nederland, maar er volgen nog een paar posts van de laatste week van mijn werkperiode in Portugal en natuurlijk van mijn eindpresentatie.

Ik heb voor mijn 4 grote "vazen" bij Pequito, de timmerman, een paar dorpen verderop, weer mooie houten kisten laten maken voor het transport (sommigen van jullie kennen misschien al mijn houten kistjes van de vazenserie, die ik maakte voor mijn keramisch onderzoekstraject, drie jaar geleden).




En de hitte, en het verdrogingsproces in de natuur, nam goed toe, de laatste week, dat ik in Alentejo was.
Echt prachtig weer en prachtig licht (het is wel "echt" even wennen nu in Nederland :) !)




"Flor", de acrobaat ;)!



En de maanstanden, die ik nauw gevolgd heb tijdens mijn werkperiode, en die ook vaak terugkomt in mijn nieuwe werk.






Hieronder de opbouw van mijn eindpresentatie van mijn nieuwe keramische werken in de patio van Fundacao Obras.











En ook het atelier "Branco" heb ik helemaal opgeruimd en klaar gemaakt voor de komende eindpresentatie om mijn nieuwste schilderijen te tonen.
Het ziet er altijd zo anders uit, als de werken dan echt hangen! Ik ben erg blij met het resultaat!
En, als ieder jaar, kan ik niet geloven hoeveel ik heb kunnen doen!
Op atelier werk je van plan naar plan, en van project naar project. Nu alles als een presentatie in gepresenteerd zie ik pas hoeveel ik heb kunnen doen en hoe grote stappen ik heb kunnen maken in deze twee maanden.
Ik voel me zeer bevoorrecht om op deze prachtige locatie en deze residency, die in alles voorziet om je optimaal op je werk te kunnen concentreren, twee maanden heb mogen werken.
De nacht ervoor heb ik nog tot 3.00 uur doorgewerkt om de laatste kleine schilderijen af te maken.



















En beide presentaties zijn klaar voor de gasten!!





Een paar mooie foto's van Ludger, die ik graag met jullie wil delen :





En een paar mooie foto's van mijn collega Diane, die ik graag met jullie wil delen : 

Mijn laatste avond in Portugal.
En prachtige avond, met een prachtig concert van twee gitaarvirtuozen in een stierenvechtarena  in Sousel. Hier op de foto een paar van mijn inspirerende collega's bij de fundacao.






With Antonio & Fatima



Final presentation!!









Met mijn inspirerende fellow residents juni 2016!


Met Mestre Xico en Luis jr., die we ook mochten ontvangen bij mijn eindpresentatie!
Zonder hun geweldige expertise en adviezen had ik nooit zo'n grote stappen kunnen maken naar mijn nieuwe keramische objecten.


Een van de gezellige shared diners bij de fundacao!

Populaire posts van deze blog