Mijn "groene" lente schilderij, dat nog in opbouw is.
Het idee is ontstaan, door de bijna ondoordringbare volle begroeiing rondom de rivier, die wij tijdens een wandeling zagen.
Later zal dit schilderij de inspiratie vormen voor een gedicht door Linda, een mede resident. genaamd "Lost".








Working the Nightshift

Met mijn grote 100 x 140 cm. linnen doeken (linksachter nog in lijn).
Een van de weinige schilderijen, waar ik van te voren een schets van heb gemaakt op het doek, normaal schilder ik direct vanuit mijn herinnering en vaak ook direct na een wandeling en het beeld van mijn inspiratie gezien te hebben.








Mijn buitenatelier








De eerste maand was volop bewolkt, en koud.
De velden bleven daardoor groen & vol bloemen.
De wolkenluchten herinner me aan de Nederlandse luchten.
Ze hebben me tijdens hun avondrood en het licht voor de onweersstormen, veel geinspireerd in mijn nieuwe schilderijen.


De prachtige Oehoe!
Een mystiek moment!





"Casa Miradour"
Tijdens het  bestuderen van de avondlucht.










In mijn nieuwe schilderijen ben ik onderzoek aan het doen naar nieuwe kleuren, het "meer loslaten" tijdens het schilderen, en ook een nieuwe methode van werken. Bovenstaand schilderij is helemaal nat in nat geschilderd. Een veel intensere, en ook directere manier van werken, die een andere voorbereiding vraagt.




In verband met het gebruik van terpentijn, werk ik op dit moment voornamelijk op de vloer, zodat niet alles van het doek loopt.





Detail

Dit schilderij is een van mijn grote uitdagingen en overwinning geweest tot nu toe tijdens deze werkperiode. Tijdens het opzetten met voor mij veel kleur, zag ik het laatste schilderij, dat ik vorig jaar tijdens mijn werkperiode maakte, naar voren komen. Vorig jaar ben ik er niet volledig uitgekomen, nu gelukkig wel. Een hele overwinning, technisch en inhoudelijk!






Mijn inspiratie, per minuut te volgen vanuit mijn mooie huisje!



Mijn bezoek van iedere avond bij "Casa Miradour"!



Bedankt voor je bezoek!

Graag tot volgende week vrijdag!


Lieve groeten uit Alentejo,
 Ingrid

Populaire posts van deze blog