24 mei 2016

was een zeer speciale dag, de eerste en enige dag van het "O Teatro de Passagem",een project van Bart Drost bij het oude treinstation van Evoramonte.





Hieronder een korte impressie van deze dag in foto en een korte video. Alle deelnemende kunstenaars toonden een werk, dat ze speciaal voor deze gelegenheid gemaakt hadden. Ik heb voor het eerst mijn video "Morte de Sol" getoond tijdens een performance met het publiek.Voor mij een nieuwe wending in mijn werk, en een uitdaging om aan te gaan.











Happening with artists-in-residence of Foundation OBRAS in the abandoned trainstation of Evoramonte

The railway station of Evoramonte was closed for more than 50 years, but the Dutch visual artist Bart Drost re-opened its doors and made wall paintings in an attempt to create a space where you can travel in your mind, in your imagination. Each of the six rooms of the building got its own character.
Bart Drost (Holland) was taking an artistic residency at Foundation OBRAS (www.obras-art.orgin Evoramonte. He invited his fellow residents to take part in what he calls ‘o teatro de passagem’: 
Jozef Kleindienst (Austria) did will read from his book ‘Freifahrt’, Regan Halas (USA) presented a sound installation that included playing the cello, Ingrid Simons (Holland) showed her video ‘morte do sol’, Kris Williamson (Malaysia) performed "ugly" poems and Tim Pettit (USA) provided electronic and acoustic sound scapes.
Artists in several combinations presented improvisations. 
The abandoned trainstation of Evoramonte can be visited any time and is easy to find: on the N18 From Evora to Estremoz, 3km after Evoramonte: take the transito local).



Dank je Bart Drost voor deze gelegenheid!

Het was een zeer speciale dag!








Bovenstaande foto's door Ludger van der Eerden


En nog een paar foto's van mijn hand van mijn nieuwe avontuur : the living sculpture.
Het is een individuele performance, die ik uitvoer, per gast afzonderlijk. Onder deze doek wordt in een eigen intieme ruimte de video "Morte do sol" getoond, met zeegeluid. Doordat de gast afgeschermd is van licht en geluid, wordt de ervaring intiem en persoonlijk. Ik heb dit project gekozen als premiere van deze 1 minuut film, vanwege het onderwerp van 'het theater van het verleden".
Mijn korte film gaat ook over het voorbijgaan van tijd, het wegwassen van het moment, vertraging en bezinning en vertraging, als ook over kleur en abstractie, als een bewegend schilderij.







Populaire posts van deze blog