Vorige week heeft Ludger me meegenomen naar een aantal marmergroeves in de buurt van Estremoz, Borba en Vila Vicosa. Ik wilde specifiek de marmergroeves, die niet meer in gebruik zijn en waar nu water in staat bezoeken om foto's te maken voor nieuw werk. Het zijn prachtige meren.
Geinspireerd op deze plekken waar de natuur de marmergroeves heeft teruggenomen, wil ik een serie nieuwe schilderijen baseren.
Vandaag hebben we nog een aantal andere marmergroeves bezocht, ook enkele die nog in bedrijf zijn.

Hieronder een impressie van deze prachtige locatie (maar natuurlijk niet de foto's die ik als basis voor mijn schilderijen ga gebruiken...dat blijft nog even afwachten).

Ook wil ik op een stuk marmer, dat ik daar gevonden heb, een nieuwe film, die ik tijdens deze werkperiode gemaakt heb, gaan projecten bij mijn eindpresentatie.
Van de week ga ik even experimenteren of het effect heeft, wat ik graag zou zien ; wellicht moet ik toch een groter stuk wit marmer gaan zoeken.

Vandaag heb ik na de marmer excursie de hele dag en avond heerlijk gewerkt in mijn buitenatelier!

Wordt vervolgd!













En weer terug bij de residency :


Populaire posts van deze blog