Het weer van de afgelopen week : storm, onweer, hoosbuien, heel soms even droog, en...koud.......!!!
Maar wel prachtige (bijna Nederlandse) wolkenluchten!
Komt ook terug in mijn schilderijen!


Bovenstaande wordt een experiment!



De voortgang in het atelier



Stap 1 van het "Hidden Paradise"


Ook de schapen zijn weer terug!
Met hun prachtige bellen, zo'n typerend geluid!



Omdat de avondluchten nu helderder worden, inspiratie opgedaan voor nieuwe nocturnes.







Bovenstaande vormt de inspiratie voor een nieuw project, wordt vervolgd!
Ik luister dagelijks naar de Alentejaanse radio, met alle Bijbelse citaten, hun Alentejaanse liederen en fado's en hun dialect, prachtig!



Ook heb ik het Castelo van Evoramonte bezocht, waar ik een paar jaar geleden mijn boek "So os caminhos eram meus" presenteerde en op twee verdiepingen van het kasteel een solo expositie mocht tonen.
Prachtig hoe je naast de schilderijen, door de ramen, het Alentejaanse landschap zag, waar deze werken ontstaan zijn.




De kurkeiken, gestript van hun kurk.




Prachtige luchten en kleuren!
Wordt zeker vervolgd in mijn schilderijen!




En.....
Vandaag eindelijk zon in Portugal!
 
smile emoticon
Hoewel de zware onweersluchten wel prachtige inspiratie en mooie foto's hebben opgeleverd!

Veel ideeen & lange dagen op atelier, love it!

Ook heb ik reeds een paar afspraken gehad met collega's van hier om over ons werk te praten.
Ik ben gisteren begonnen met het experimenteren met acrylverf om deze misschien in de toekomst al eerste laag te gaan gebruiken. De laatste lagen blijven bij mij altijd olieverf, daar is geen twijfel over mogelijk!



Populaire posts van deze blog