Er was een prachtige volle maan afgelopen week.
En ook mooi symbolisch voor gisteren, ik ben verhuisd van het huis Casa Miradour naar het appartement in de main house. Mijn studio blijft!

Het was even stil, want de afgelopen dagen heb ik hele lange dagen gemaakt en hard gewerkt.
Ik heb volop geschilderd en nieuwe opzetten gemaakt voor mijn schilderijen. We hebben mooie excursies & artist talks gehad en mooie wandelingen gemaakt. Er staan, door de vele regen, nu meer bloemen dan ooit. Inmiddels is het wel echt warm geworden, dus het verdrogingsproces, dat ik tijdens mijn "Hidden Paradise" project vol, is volop in gang!

Ook was ik volop tegen de deadline van keramisch werken aan het "op"schilderen.
De laatste dagen in het huisje heerlijk 's nachts aan mijn vazen en azulejos kunnen werken!

Op de foto's is natuurlijk niet alles te zien, want ik wil jullie nog verrassen met de eindresultaten.
De keramiek dit jaar is voor de keramisten dit jaar erg moeilijk te maken geweest, en het vervoer als ook het stoken is riskanter dan normaal. Dus nog 12 dagen duimen dat het allemaal goed gaat!
Het zijn geheel andere vormen en van groter formaat dan voorheen, naar mijn ontwerp gemaakt, geinspireerd door de traditionele vormen van Alentejo. Ook tijdens het schilderen merkte ik erg het verschil. Na het stoken ga ik er ook nog een kleine presentatie mee maken in de natuur en daarna gaan ze mee terug naar Nederland.
Nu deze keramische werken qua schilderen klaar zijn (morgen gaan ze naar de meesters in de keramiek) ga ik weer terug naar atelier om verder te werken aan mijn olieverf schilderijen.

En op zondag is mijn tweede Artist Talk hier!
Deze keer over de invloed van Portugal op mijn werk.







En de keramische werken, die afgelopen jaar na de solo expositie bij Museum MADE in Evora, hier zijn gebleven, liggen ook weer op atelier. Fijn om ze na een jaar weer terug te zien!



De vazen klaar om beschilderd te worden in het Casa Miradour



Working the nightshift :)




Omdat de vazen vaak rondingen of afwijkend vormen hebben, maak ik van te voren soms schetsen op papier, en zet deze later over op de keramiek.

Een erg mooie excursie gehad afgelopen week met alle internationale kunstenaars naar de nog in werking zijnde marmergroeves in o.a. Estremoz en Borba (door Ludger). Erg indrukwekkend!









En volop aan het schilderen geweest in het buitenatelier toen het nog niet te warm was.
alle schilderijen zijn natuurlijk geinspireerd door wat ik hier dit jaar allemaal al gezien heb, onder andere de weg naar Redondo met zijn bewolkte luchten en zonsondergang is inspiratie voor een aantal werken, alsook de marmergroeves, vooral de marmergroeves, die weer "terug genomen" worden door de natuur. En natuurlijk, als grootste onderwerp, het "Hidden Paradise". Een prachtige idyllische locaties in de heuvels hier, die ik volg tijdens de verandering van het volle, overwelgende en pardijselijke groen, tot het goudgroene van de verdroging, die nu in gang gezet gaat worden, door de hitte. Een prachtig thema!
Inmiddels zijn de opzetten van de nieuwe schilderijen gemaakt (heel anders dan in Nederland, waar ik telkens maar aan 1 schilderij per keer werk). Nu kan ik de schilderen, afhankelijk van de hitte, of hier of in mijn atelier hier verder uit gaan werken.
















Dank voor uw bezoek!

Wordt vervolgd!

Populaire posts van deze blog