Vandaag veilig aangekomen in Poitiers (F) op de tweede dag van mijn terugrit.
Morgenavond kom ik in Nederland aan.

Hieronder nog wat foto's van afgelopen week en ook de laatste week van de werkperiode (meer foto's van deze laatste week volgen op korte termijn).

Ik heb volop op atelier gewerkt, dag en nacht, om mijn schilderijen af te krijgen.
Ook hebben we een paar inspirerende uitstapjes gemaakt.
Hieronder een selectie foto's :



Een uitstapje naar de koninklijke stad Vila Vicosa. Helaas was het paleis gesloten, maar zowel de kerk als de pousada waren zeer e moeite waard.
In de kerk waren zelfs twee vogels tegen elkaar op aan het zingen, wat de ervaring extra mystiek maakte.




En op atelier heb ik zowel dag als nacht gewerkt om de schilderijen af te krijgen. ook al was de opzet nu grover, aan de uitwerking van bepaalde delen van het schilderij heb ik nu juist meer tijd besteed.


Detail


Prachtige zonsondergangen!
Zien jullie vast nog een keer terug in een schilderij!


In mijn appartement ben ik voor het eerst gaan experimenteren met acrylverf.
En het viel niet tegen.
De olieverf blijf ik natuurlijk altijd trouw, daar ben ik zo verliefd op, maar als ondergrond schildering zou het wel een goed alternatief kunnen blijken, mits ik het materiaal beter ken, aangezien het met water verdund wordt in plaats van de terpentijn (ook voor mijn gezondheid).
Ook voor last minute-opdrachten zou het een oplossing kunnen bieden (mits ik dezelfde kwaliteit haal natuurlijk).
In ieder geval de start is gemaakt.




De ooievaars, die we vaak zien bij OBRS, en die hier in de buurt hun nest hebben.
Echt prachtig om te zien!


Ik heb de wisseling van de vol-groene lente naar de verdroogde grassen perfect kunnen volgen tijdens deze werkperiode, ook al was de maand mei erg nat voor Portugese begrippen. De bloemenvelden waren weelderiger dan ooit, en bleven ook langer in bloei.
Mijn project "Hidden Paradise" is dan ook zeker dubbel en dwars geslaagd, met een aantal mooie schilderijen en keramische werken als resultaat.




Working the nightshift :)!













En we (mijn collega Kris en ik) hebben een mooi uitstapje gemaakt naar Arraioles, waar het een jaarlijkse traditie is om tijdens een paar dagen de tapijten, waardoor de stad zo bekend is, buiten op straat te hangen en demonstraties in de straat te geven.
Het was een mooie ervaring om op deze traditie kennis te mogen maken met deze traditie.
Ook de kerk in de pousada is prachtig!









Dank voor uw bezoek!

Wordt vervolgd!


Populaire posts van deze blog