Volop aan het schilderen!
En natuurlijk komen de wolkenluchten van mei hier in Alentejo ook terug in mijn werk!
Op het moment is de temperatuur hier al aardig opgelopen & begint het verdrogingsproces en de verandering van het landschap al behoorlijk door te zetten ; aan het einde van de week zal alles erg veranderd zijn denk ik!




Geinspireerd op het "Hidden Paradise"



De huidige ateliersituatie!
Het atelier wordt voller en voller. echt heerlijk werken hier. In tegenstelling tot in Nederland werk ik, dankzij de mogelijkheid tot lange atelierdagen, hier wel aan een paar doeken tegelijkertijd.



Bijna klaar & voor jullie de preview!
(100 x 140 cm.)

En ik ben in mijn buitenatelier weer begonnen aan twee nieuwe doeken.
Vandaag was perfect 27 graden, eind van de middag buiten werken. Alles alvast voorbereiden voor woensdag, dan wordt het naar zeggen 34 graden, en moet je echt een ander ritme aannemen. 's Ochtendsvroeg werken en tussen de middag siesta, en dan 's avonds weer werken, tot de muggen komen! Tegen die tijd hoop ik mijn doeken zo ver opgezet te hebben, dat ik ze hier in mijn relatief koele atelier, verder uit kan gaan werken.



En mijn schildermaatje Flor, hij houdt me vaak gezelschap tijdens mijn schildersessies 
(zwaar leventje haha).



Populaire posts van deze blog